Cand ma intreba cineva acum vreo 10-12 ani despre ce-mi doresc sa primesc de ziua mea, spuneam direct si fara retinere ca ” -Un BMW”, sperand ca pestisorul de aur a luat chip omenesc si ca poate-poate o sa primesc asa ceva de ziua mea :). Stiu ca zambitit acum si o sa ma credeti superficiala – sa stiti ca intre timp mi-am schimbat dorinta pe care o am in gand atunci cand suflu in lumanarile tortului aniversar.
Vreau insa sa va povestesc despre o intalnire recenta pe care am avut-o cu modelele BMW care au fost vedetele BMW xDrive Live Tour 2014. Sunt sigura ca ati citit deja despre asta si ati vazut zeci de poze, insa vreau sa scriu si eu cateva cuvinte despre aceasta zi.
Invitatia am primit-o cu vreo saptamana inainte si am confirmat participarea mea cu o strangere mica-mica de inima: ma gandeam ca va trebui sa conduc o masina cu cutie manuala :), lucru care nu ma incanta. Nu am mai condus asa ceva de vreo 3 ani – masina mea are cutie automata si in general cele cu care m-am intalnit si pe care am acceptat sa le conduc au aceeasi caracteristica. In afara de asta, eu am o problema in a conduce/utiliza un lucru care nu e al meu, asa ca mereu am fugit de condus masinile prietenilor. Ok, o fac, dar numai in conditii deosebite. Nu imi plac creditele si nu imi place sa folosesc ce nu e al meu – asa am fost crescuta: daca nu am, nu am si gata – sa pun mana sa muncesc pentru lucrul meu :).
Insaaaaaaa am revenit un pic la idee si m-am gandit ca e vorba de BMW si de modele noi, asa ca nu era posibil ca ele sa fie cu transmisie manuala.
Eh, si daca ar fi fost, ce? Am condus masini cu volanul pe dreapta cu cutie manuala, ce putea fi mai rau de-atat? :). Asadar, am uitat de gandul acesta si am numarat zilele pana cand urma sa ma trezesc dimineata pentru a pleca spre eveniment.
Acesta a avut loc la circuitul AMC Kart din Soseaua Pipera-Tunari. Am ajuns cu vreo 10 minute mai devreme, pentru ca tin foarte mult la punctualitate si prefer sa astept eu un pic inainte decat sa deranjez pe toata lumea cu aparitia mea (va amintiti de perechile de ochi care se indreptau spre usa cand intarzaiai la un curs? Doamne, ce prost ma simteam! 🙂 ).
Mi-am regasit numele pe lista de invitati si am primit cardul aferent :).
Timpul a trecut relativ repede, pentru ca am avut ocazia sa intalnesc fete din blogosfera cu care am mai povestit una alta.
Intregul parc de masini a cuprins 29 de modele:
BMW X5 M50d
BMW X5 xDrive30d
BMW 320i xDrive
BMW 328i xDrive Touring
BMW 330d xDrive Touring
BMW 335d xDrive Touring
BMW 435d xDrive Coupé
BMW 435i xDrive Coupé
BMW 320d xDrive Gran Turismo
BMW 328i xDrive Gran Turismo
BMW 740d xDrive
BMW 640d xDrive Gran Coupé M Sport Edition
BMW 520d xDrive
BMW 525d xDrive Touring
BMW 428i xDrive Coupé
Cumintele, asteptand soferitele – pentru ca da, majoritatea dintre noi erau soferite! 🙂
Am fost impartite in patru grupe, fiecare urmand sa faca prin rotatie aceleasi lucruri. Adica: sa conduca doua modele de BMW pe traseu, alte doua modele pe circuit si alte doua (?) modele pentru rampa. Am pus semnul intrebarii pentru ca eu nu am mai putut sa particip la aceasta proba din lipsa de timp.
Activitati:
Performance Park (coordonator Mihai Beldie) – obiectivul a fost să demonstreze, din punct de vedere dinamic, modul în care se abordează virajele, astfel încât traseul să fie parcurs cât mai dinamic, mai rapid şi mai sigur. Datorită sistemului de tracţiune integrală BMW xDrive se elimină orice caracter subvirator sau supravirator al automobilului.
Peak Activity (coordonator Mihai Aurel Beldie) – scoate în evidenta caracterul de off-roader pe care sistemul de tractiune integrală BMW xDrive il oferă modelelor – exerciţii de urcare pe rampa si coborare în panta, transfer de cuplu între punti si între rotile de pe aceeaşi punte. De asemenea, în caz de aderenţă redusă, sistemul Hill Descent Control permite coborarea unei pante fara sa fie necesara actionarea franei.
Innovation Lane (coordonator Mihaela Beldie) – permite testarea sistemului de tractiune integrala BMW xDrive în trafic, dar şi a altor inovaţii tehnologice aflate în echiparea modelelor BMW.
BMW xDrive Home (coordonator Claudiu David, BMW International Senior Driver Trainer) – a cuprins prezentarea statica a noului BMW X5. Modelul se afla la cea de-a treia generatie, a introdus sistemul de tractiune integrala BMW xDrive (1999) şi a pus bazele segmentului Sports Activity Vehicle pe care îl domina categoric.
Cum mi s-a parut experienta BMW xDrive Live Tour:
Asa cum am presupus, toate modelele de BMW au cutie automata. Ceea ce inseamna ca a le conduce e o placere!
Personal, am condus diverse marci de masini, si mai mici si mai mari. Prefer masinile mai mari, pentru ca se aseaza altfel pe sosea si sunt mult mai comode. Insa intr-un Bucuresti secatuit de locuri de parcare mi se pare un pic peste mana sa am asa ceva. Vad un BMW parcat in curtea unei case, nu in spatele blocului (meu, cel putin). Cred ca este o reala problema.. si m-as gandi de doua-noua ori inainte de a-mi lua un SUV (daca mi l-as permite) din acest motiv.
Revenind la experienta de care va povesteam, BMW-ul care mi-a placut cel mai mult dintre cele patru modele testate a fost BMW X5 xDrive30d. O masina alba, eleganta, in nuanta Alpine White.
M-am dus ca un magnet spre el, fara a-l recunoaste. Interiorul este superb, optiuni care mai de care mai futuriste. M-au impresionat camerele
din oglinzi care ofereau o imagine 360 a masinii, facilitand astfel parcarea.
Suspensie adaptiva, tractiune integrala, transmisie automata in 8 trepte, pilot automat, sistem de navigatie profesional, clima 4 zone, piele de calitate superioara – iata cateva dintre dotarile acestei masini.
Eleganta sa nu esta doar in interior, ci si in exterior. Nervurile aflate pe portiere dau un aer de rafinament si ajuta la o curgere mai buna a aerului, aducand BMW-ul mai aproape de forma picaturii de apa (partea de jos) si facandu-l mult mai aerodinamic in comparatie cu alte automobile aflate pe piata.
Pretul pentru un BMW X5 xDrive30d porneste de la 63.612 euro (TVA inclus).
***
Singurul meu regret a fost acela ca am fost la volanul acestei masini cu motor de 3 si a trebuit sa conduc in coloana. Sunt genul care vrea sa auda motorul torcand, care apasa acceleratia pana in podea ca sa simta cum se comporta efectiv o masina atunci cand o soliciti. Vreau sa stiu ce poate si sa o cunosc – ma bag in depasire, ma “tine” masina sau nu? Mi-ar fi placut de asemenea sa trec de 100 de km/ora, insa nu am avut ocazia.
Trecand peste asta, consider ca a fost o experienta foarte interesanta, noua, si ma bucur ca am avut ocazia sa fiu printre fetele care au testat BMW-urile in cadrul BMW xDrive Live Tour. Va recomand sa faceti si voi acest lucru – cel mai probabil, o sa va doriti un BMW dupa ce-o sa plecati de acolo :))
Ce spuneti, v-ar fi placut sa testati si voi unul dintre cele 29 de BMW-uri? 🙂
Va pup si va trimit un zambet!
neata
Iti sta minunat in BMW 🙂 Dat fiind faptul ca are cutie automata mi s-ar potrivii si mie 🙂 Frumoasa postare.
Hehe, merci 🙂
Multumesc pentru aprecierea vizavi de articol 🙂
O experienta frumoasa.
Mi-ar fi placut si mie sa ma joc putin cu ele. ;))
Data viitoare 🙂 Chiar se merita sa fi venit pentru asta in Bucuresti 🙂
Sa stii ca am parcurs materialul si ma gandeam ca trebuie sa te pregatesti pentru orice provocare in anumite situatii. Si eu sunt genul care imi pun oaresce probleme cand folosesc un alt lucru decat al meu, si aceasta prudenta mi se pare fireasca mai ales pentru conducatorii auto chiar si cu propriul automobil si mai ales pentru siguranta lor si a altora.
Un automobil de marca BMW iti confera clar siguranta, confort si tot felul de facilitati.
Pana la urma nu trebuie sa iti infrangi visele. Cine stie? Poate nu o sa stai intotdeauna la bloc 🙂
E frumoasa masina pe care ai ales-o
Anca, in momentul acesta nici nu imi doresc sa stau altundeva. Decat o casa in afara Bucurestiului, mai bine un apartament in.
E destul de greu sa ai casa in oras.. cu toate facilitatile oferite de bloc (metrou in apropiere, zona de magazine, parc etc)
🙂
Nu o sa ma urasti daca-ti spun ca asta e primul articol pe care nu l-am terminat 😀 Eu nu prea inteleg cum e cu masinile si nu ma fascineaza absolut deloc. pup
Asta inseamna ca nu ai permis, asa e?
Niciodata nu stii cand o sa iti schimbi parerea 🙂
Pupici!
M-ai ghicit, n-am permis 😀
Sa stii ca iti statea tare bine la volanul BMW-ului 🙂
Lasa, Di, ca imi sta bine si la volanul masinii pe care o am eu :)))
iti sta fain acolo! :)) iti doresc sa-ti cumperi un bmw cat mai repede si poate ni-l arati si noua pe blog! :))
No way, dude! No way la aratatu' pe blog, zic. 🙂
Desi nu sunt fan BMW trebuie sa recunosc ca mi-ar fi placut sa testez un BMW chiar daca de pe locul din dreapta, nu am carnet 😀 imi place ultima poza :*